Thursday, October 22, 2009

tazkirah...

Kenapa Allah temukan kita dgn org yg salah? Memang sakit bila cinta yg kitadambakan selama ini tak dihargai olehinsan yg bernama kekasih,apatah lagikita dibuang begitu saja...tapi,itulahjuga petanda terbaik untuk diri dankehidupan kita pada masa akan datang.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya apabilakita bertemu jodoh yg sebenar,masih adarasa syukur kita pada ketentuanNYA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita dapatmenjadi penilai yg baik.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita sedarbahawa kita hanyalah makhluk ygsentiasa mengharapkan pertolonganALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita dapatKASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUKDIRI KITA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita sedarbahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANGkerana mengingatkan kita bahawa diabukanlah pilihan yg hebat untuk kitadan kehidupan kita pada masa depan...

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita dapatmengutip pengalaman yg tak semua orangberpeluang untuk mengalaminya.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita jadiMANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita lebihfaham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADABERSAMA ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemukan kitadengan orang yg salah supaya kita LEBIHMENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYAKEKAL.Wahai sahabat yg kecewa,menderita dansengsara kerana cinta,fahamilah bahawakehidupan kita makin sampai kepenghujungnya.

Hari esokpun kita sendiritak pasti samada menjadi milikkita.gapailah keredhaan ALLAH denganmelaksanakan suruhanNYA,danmeninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAHsesungguhnya ALLAH malu untuk menolakpermintaan hambaNYA yg menadah tanganmeminta dengan penuh pengharapan HANYAkepadaNYA..

copy dari email..

1 comment:

Dearie Pearls said...

segala yg berlaku for a reason..